Prezentarea procesului/fluxului VOT PRIN CORESPONDENȚĂ

Pentru a vă înregistra ca alegător prin corespondență și a solicita transmiterea prin poștă a documentelor de vot la adresa dumneavoastră de corespondență trebuie să parcurgeți următorii pași.

*Câmpurile obligatorii sunt marcate cu chenar roșu

  1. Accesați paginavotstrainatate.ro
  2. Apăsați butonul „Vreau să votez prin CORESPONDENȚĂ
  3. Completați câmpurile: CNP, nume și codul CAPTCHA și apăsați butonul „Validare”. Dacă datele completate sunt corecte, se vor activa celelalte câmpuri.
  4. Completați prenumele.
  5. Introduceți adresa la care doriți să primiți documentele de vot prin completarea câmpurilor țară, localitate, subdiviziune teritorială, stradă, cod poștal, număr imobil, număr bloc, apartament și alte detalii privind adresa de livrare.

- țara se va selecta din nomenclatorul oferit apăsând click pe numele țării. Denumirea țărilor este oferită în limba engleză.

- pentru completarea localității recomandăm alegerea din nomenclatorul oferit. Denumirea localității este oferită în limba țării respective. În cazul în care nomenclatorul nu conține localitatea dorită, este permisă introducerea manuală a localității.

- pentru subdiviziunea teritorială vă rugăm să completați denumirea Zonei/regiunii/prefecturii/județului/landului/statului/insulei din care face parte localitatea

- câmpurile număr bloc, apartament și alte detalii privind adresa de livrare sunt opționale și se completează doar dacă este cazul.

  1. Completați adresa de e-mail pe care urmează să primiți mail-ul de confirmare și notificările legate de cererea dumneavoastră.

- dacă adresa de e-mail nu este confirmată, cererea dumneavoastră nu poate fi înregistrată

  1. Pentru facilitarea comunicării între dumneavoastră și Autoritatea Electorală Permanentă vă rugăm să introduceți numărul de telefon, respectând formatul internațional (de exemplu: +39 7********)
  2. Documentele pentru votul prin corespondență vor fi transmise, în plic, către dumneavoastră, gratuit, prin poștă. Plicul va conține și instrucțiuni de completare și transmitere a votului. Pentru returnarea documentelor de vot aveți la dispoziție două opțiuni.

- prin selectarea primei opțiuni „Doresc să trimit votul prin corespondență în țară” veți transmite plicul înapoi în țară, prin poștă, fără costuri suplimentare.

- prin selectarea celei de-a doua opțiuni „Doresc să trimit votul prin corespondență la misiunea diplomatică” veți transmite plicul, personal sau prin poștă, către misiunea diplomatică din țara în care vă aflați, pe cheltuiala dumneavoastră.

  1. Atașați copia scanată sau fotografia documentului de ședere în unul din următoarele formate: jpg, png, tiff, pdf, doc, docx, odt. Vă rugăm să vă asigurați că imaginea este clară și cuprinde toate informațiile de identificare. Lista documentelor care atestă reședința în străinătate poate fi consultată accesând link-ul furnizat.
  2. Atașați copia scanată sau fotografia actului de identitate în unul din următoarele formate: jpg, png, tiff, pdf, doc, docx, odt. Vă rugăm să vă asigurați că imaginea este clară și cuprinde toate informațiile de identificare.

11.După completarea tuturor câmpurilor se apasă butonul „Trimite cerere”.

- Dacă există câmpuri care nu au fost completate corect, acestea vor fi marcate cu roșu

- Dacă toate câmpurile au fost completate corect, pe ecran va fi afișat un ecran de confirmare „Cererea dumneavoastră a fost salvată în baza de date”

  1. În cel mai scurt timp veți primi un e-mail cu link-ul de confirmare în vederea înregistrării și finalizării cererii. Vă rugăm să verificați inclusiv folderul de „Spam”. Link-ul de validare este valabil 24 de ore și poate fi folosit o singură dată.

După confirmare prin apăsarea link-ului, cererea este înregistrată la Autoritatea Electorală Permanentă, iar dumneavoastră veți primi numărul de înregistrare pe adresa de e-mail furnizată. Autoritatea Electorală Permanentă va verifica informațiile transmise de dumneavoastră și veți primi un mail de finalizare a cererii într-un termen de maxim 5 zile.

ATENȚIE !!! În cazul în care folosiți o adresă de e-mail de la providerul Yahoo(@yahoo), există posibilitatea ca e-mailul de confirmare, precum și restul corespondenței să ajungă cu întârziere. În cazul în care se depășește valabilitatea link-ului de 24 de ore, va fi necesară o nouă înregistrare.

După înregistrarea cererii puteți efectua operațiuni de vizualizare, editare sau anulare cu privire la cererea dumneavoastră. Pentru a efectua aceste operațiuni accesați link-ul din pagina principală (votstrainatate.ro), completați câmpurile CNP, e-mail, număr cerere și selectați tipul de acțiune dorită. După completarea codului Captcha și apăsarea butonului „Trimite solicitare” veți primi prin e-mail link-ul care trebuie accesat pentru completarea operațiunii.

Dacă din analiza cererii dumneavoastră rezultă erori, veți primi un e-mail de notificare cu explicații suplimentare. După modificarea cererii conform instrucțiunilor primite din partea Autorității Electorale Permanente, această cerere va fi reanalizată.

După finalizarea analizei, veți primi un e-mail de notificare cu starea finală a cererii dumneavoastră.

ATENȚIE !!! Prin completarea acestui chestionar, cetățeanul român își exprimă dorința să voteze prin corespondență la alegerile pentru Președintele României din 10 și 24 noiembrie 2019, urmând să fie RADIAT pentru acest scrutin din lista electorală permanentă din România și înscris în lista electorală permanentă pentru votul prin corespondență.